Magaxin

Effektiviser de rutineprægede processer i jeres virksomhed

Foto: Anna Shvets, pexels.com

Artiklen er sponsoreret

Er du lønansvarlig i en virksomhed? Så kan det være, I indtil videre har manuelt indtastet løn, timer og meget andet hver eneste måned. Det er egentlig ikke afhængigt af størrelsen på jeres virksomhed – uanset om der er tre, 25 eller 100 medarbejdere er det rart, at tingene kører automatiseret, så der ikke går kostbar tid til spilde på rutineopgaver, som der faktisk findes andre løsninger på, der kunne hjælpe jer. Med et løn system kan I komme nærmere en sådan løsning.

Med et lønsystem kan I en gang for alle indtaste alle medarbejdernes stamdata, så de ligger gemt. Herefter er det blot enkelte klik, der skal til, for at lønnen registreres og udbetales, som den skal – og alle papirerne er i orden. Det gør det væsentligt nemmere for jer at holde styr på lønningerne, ligesom jeres medarbejdere får ensrettet processen omkring det en del.

Lær systemet at kende

Med alt nyt kommer der også en tilvænningsperiode, og det vil I formentlig også lægge mærke til. Måske der er noget ved systemet, I har svært ved at forstå eller noget, der ikke umiddelbart giver mening for jer? Hvis det er tilfældet, kan I altid henvende jer til en lønekspert, der er vant til at sidde med netop det lønsystem, hvor I kan få rådgivning til, hvordan I bedst implementerer det i jeres virksomheder.

En af fordelene ved et automatiseret lønsystem er også, at indberetning til SKAT ligeledes sker automatisk. Det mindsker risikoen for fejl væsentligt, så der forhåbentlig er styr på tallene hver eneste måned. Samtidig får I en skabelon, der kan bruges, når der skal ansættes nye, der har brug for en lønseddel – for har du egentlig styr på, præcis hvad der skal stå på sådan en? Og hvad med barsel? De ting kan klares helt simpelt, hvis man gør processen selvkørende.

Kommentarer